Mechanicy MAX-Auto sprawdzą hamulce w Twoim samochodzie podczas wizyty na stacji. Jeśli jednak masz jakieś wątpliwości co do ich poprawnego działania, odwiedź stację MAX-Auto Premio Opony Serwis, a nasi wykwalifikowani mechanicy sprawdzą hamulce i doradzą Ci najlepsze rozwiązanie, a następnie ustalą wykonanie naprawy w odpowiednim dla Ciebie terminie. W zakres usług wchodzą sprawdzenie, wymiana elementów ciernych układu hamulcowego oraz płynu hamulcowego - jeśli zachodzi taka potrzeba. Jest to ważne, ponieważ sprawne działanie płynu hamulcowego upływa razem z jego wiekiem, co może niekorzystnie wpływać na efektywność hamowania.
MAX-Auto zadba o wszystko, co wiąże się z hamulcami w Twoim samochodzie, bez względu na to, czy jest to tylko sprawdzenie stanu hamulców, wymiana płynu czy wymiana samych hamulców. Ponieważ hamulce są niezwykle ważnym elementem samochodu, bardzo istotne jest, aby były sprawdzane regularnie oraz zawsze wtedy, kiedy zdarzy się jedno z poniższych:
PAMIĘTAJMY O WYMIANIE PŁYNU HAMULCOWEGO
GDY ZWALNIA ZAMIAST HAMOWAĆ
Każdy, komu choć raz "zagotował się" płyn hamulcowy w samochodzie, wie już, że wymiana go co 2 lata lub co 40 tys. km jest absolutnie konieczna
Płyn może "zagotować się" podczas agresywnej jazdy obciążonym samochodem na krętych drogach, podczas zjazdów z górskich przełęczy (na zjazdach powinniśmy oszczędzać hamulce, hamujemy silnikiem!), czasem w mieście, gdy często używamy hamulców. Objawy? Samochód niespodziewanie przestaje posłusznie zwalniać zgodnie z poleceniem kierowcy. W takich warunkach tarcze rozgrzewają się do kilkuset stopni Celcjusza, w ciemności można dostrzec, jak "świecą". Auta z rozgrzanymi tarczami hamują znacznie gorzej, niż gdy hamulce są zimne. Dzieje się tak dlatego, że siła tarcia rozgrzanych okładzin (szczególnie tych gorszej jakości) maleje i jest to naturalne zjawisko. Jeżeli jednak pedał hamulca zapada się w podłogę, albo największy nawet nacisk nie powoduje wystarczającego zwalniania rozpędzonego auta, układ jest niesprawny. Trzeba wtedy sprawdzić płyn hamulcowy.
Jaki powinien być?
Płyn hamulcowy to substancja bardzo odporna na wysokie temperatury - nowy (w zależności od rodzaju) zaczyna wrzeć dopiero przy temperaturze sporo wyższej niż 200°C (nawet 260°C), nie ulegająca łatwo sprężaniu i odparowywaniu. Ponadto płyn hamulcowy zawiera substancje antykorozyjne, chroniące układ przed uszkodzeniem. W trakcie użytkowania stopniowo traci on swoje cechy - przede wszystkim obniża się jego temperatura wrzenia. Dzieje się tak z powodu nieustannych zmian temperatur i kontaktu z powietrzem, z którego płyn chłonie wodę.
Producenci płynów hamulcowych zalecają ich wymianę nie rzadziej niż raz na dwa lata lub 30-40 tys. km przebiegu. Jeżeli jednak samochód eksploatowany jest w trudnych warunkach, kierowca jeździ szybko i ostro hamuje, juz po roku płyn hamulcowy traci pożądane właściwości - "gotuje się" nie przy 260°C (jak nowy płyn), a już przy np. 140°C. W takich warunkach część płynu (zwykle w najgorętszych okolicach układu) zmienia postać z ciekłej na gazową - tworzy się tzw. korek parowy. Zanika opór na pedale hamulca, ponieważ gaz łatwo ulega sprężaniu i nie jest w stanie zapewnić wystarczającego nacisku okładzin hamulcowych. Auto na powrót zacznie posłusznie hamować, jak tylko płyn przestygnie i znów stanie się cieczą. Może to jednak stać się zbyt późno...
tagi: wymiana hamulców Białystok, wymiana tarcz Białystok, wymiana klocków hamulcowych Białystok, klocki hamulcowe Białystok